Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 28 mar 2024, 16:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lis 2020, 14:13 
Offline

Dołączył(a): 24 lis 2020, 14:22
Posty: 28
Witam,
na wstępie pragnę poinformować iż jestem kompletnym laikiem. Próbuję odszukać, poznać, wszelkie informacje, życiorys, dokumenty, fotografie, tj. wszystko co bezcenne-historię dziadka Antoniego Wieczorka.
Kilka dzieci Antoniego jeszcze żyje jednak są w podeszłym wieku, już nie pamiętają itd. Brak dokumentacji, fotografii. Posiadamy jedną tylko fotografię. Antoś jest mi bliski i łączy mnie z nim wyjątkowa więź. Chcę aby pamięć o nim nie umarła, aby kolejne pokolenia o nim pamiętały. Jednak aby to było możliwe muszę poznać jego życiorys, jego historię.
Antoni Wieczorek s. Antoniego ur. 16.06.1906 r. w Drawsku nad Notecią. Matka z domu rodzinnego Giś. Nie poznał ojca. Zmarł przed narodzinami. Matce było ciężko samotnie utrzymać kilkoro dzieci. Antoni aby pomóc matce, zdobyć jedzenie przenosił między innymi pocztę w trakcie walk.
Został kilka razy odznaczony. Mam potwierdzenie odznaczenia medalem za udział w wojnie obronnej 1939 r., oraz medal RP Zwycięstwo i Wolność 2.V.1945 r.
Ożenił się z Gertrudą Wieczorek z domu rodzinnego Jagiełka. Córka Jana Jagiełki i Marii Jagiełki z domu Kubiś z Drawska nad Notecią. Wspólnie z małżonką i potomstwem osiedlił się w Brzegach koło Krzyża Wlkp. W podeszłym wieku wraz z małżonką zamieszkał z jedną z córek i jej rodziną w Krzyżu Wlkp.
Córka spisała życiorys ojca celem przedłożenia w Związku Bojowników o Wolność i Demokrację. Jednak jedyne co pamięta to wspaniała i ciepła osobowość ojca. Żadnych konkretów. Niestety ZBoWiD już nie ma. Nie wiem czy można w ogóle jakoś dotrzeć, zdobyć namiastkę owego życiorysu.